کد خبر: ۱۶۵۰۴۳
تاریخ انتشار: ۰۰:۰۵ - ۱۶ شهريور ۱۴۰۳
فرازی از وصیت‌نامه شهدای فارس؛ 

 باید حسین‌گونه از اسلام دفاع کنیم

شهید علی‌اکبر فخار در وصیت‌نامه خود بیان می‌کند: در شرایطی که اسلام به یاری شما نیاز دارد باید حسین‌گونه از اسلام دفاع کنیم و حسین‌گونه هم به شهادت برسیم، از مرگ نهراسید که مرگ به سراغ همه خواهد آمد.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه» به نقل از «شاهد نیوز»، شهید علی‌اکبر فخار پنجم آبان‌ماه ۱۳۴۶ در خانواده‌ای متدین در استهبان به دنیا آمد و در دامان پاک پدر و مادری مؤمن و دلسوز رشد و تربیت یافت. 

وی پس از گذراندن دوران کودکی وارد فضای مدرسه شد و دوره ابتدایی را به پایان رساند و با اوج‌گیری انقلاب اسلامی اگرچه سن کمی داشت؛ ولی در راهپیمایی‌ها و تظاهرات مردمی علیه نظام ستم‌شاهی شرکت می‌کرد. 

وی سپس دوره راهنمایی را پشت سر گذاشت و هم‌زمان در پایگاه بسیج در تأمین امنیت شهری فعالیت می‌کرد، با آغاز جنگ تحمیلی، برای حضور در جبهه آرام و قرار نداشت و او که نوجوانی بیش نبود پس از مدتی توانست خانواده و مسئولین را قانع کند تا به صف سپاهیان اسلام در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل بپیوندد.

وی در طول دوران نبرد با دشمن بعثی رشادت‌های بسیاری از خود نشان داد و مأموریت‌های مهمی را به پایان رساند و سرانجام پس سال‌ها خدمت به انقلاب و مردم و جهاد خالصانه در راه خدا در تاریخ ۱۳۶۵/۱۰/۴ در عملیات کربلای ۴ در منطقه شلمچه، جان به جان‌آفرین تسلیم کرد و به خیل شهدا پیوست. 

 باید حسین‌گونه از اسلام دفاع کنیم

وصیت شهید: 

خدایا عاجزانه از تو می‌خواهم که مرا از این زندان آزاد نمایی و به آرزویم برسانی؛ چرا که شهادت افتخار من است. 

برادران عزیزم، در این برهه از زمان بر شما که توانایی رفتن به جبهه را دارید واجب است که در جبهه‌ها حضور پیدا کنید و جبهه‌ها را گرم نگه دارید و از حیثیت و آبروی اسلام دفاع کنید.

 در شرایطی که اسلام به یاری شما نیاز دارد باید حسین‌گونه از اسلام دفاع کنیم و حسین‌گونه هم به شهادت برسیم، از مرگ نهراسید که مرگ به سراغ همه خواهد آمد.

 به خانواده و مال و ثروت و خوشی‌های زودگذر و فریبنده دنیا دل نبندید که این‌ها همه فانی و از بین رفتنی است، پس بکوشید چند صباحی که از عمرتان باقی مانده، اعمال شایسته انجام دهید و خانه آخرتتان را محکم کنید، مرا ببخشید و حلالم کنید.

انتهای خبر/
 

برچسب ها: وصیت نامه ، شهید ، فارس
نظرات بینندگان